martes, 25 de octubre de 2011

Memòries d'una cuinera: Arròs amb llet/Arroz con leche

Arròs integral amb llet de soja, mel i nous

Aquest mes Memòries d'una cuinera ens proposava un postre molt típic aquí, l'arròs amb llet. Durant aquests dies he vist propostes molt originals, jo no he tingut tanta imaginació però igualment us recomano que ho proveu perquè queda molt bo i diferent sense que el procediment d'elaboració sigui més complicat que el de l'arròs amb llet de sempre.

L'arròs que he fet servir és integral i juntament amb la llet de soja són els que donen aquest color a l'arròs, no m'he passat de canyella ni li he posat cacao (encara que això no hagués estat malament). A més al posar-li mel, he pogut treure una mica de sucre a la recepta. Avui porto algo bastant sa en comparació al que us tinc acostumats, eh!! :)


Alineación al centro


Ingredients:

175/200 grams d'arròs integral
1 litre de llet de soja
1 cullerada de sucre
1 branca de canyella
La pell de mitja llimona sensela part blanca
Mel
Nous
Canyella en pols

Preparació:

  • Posem la llet en un cassó amb la canyella i la pell de llimona i esperem a que bulli.
  • Afegim l'arròs i fem bullir a foc lent uns 30 minuts, afegim la cullerada de sucre i deixem uns 20 minuts més (la recepta deia 20 i 20 però era amb arròs normal, l'integral a mi em va trigar més. Dic 30 i 20 però potser hi va estar més i tot. El millor qu epodeu fer és anar provant :)).
  • Retirem la pell de llimona i la branca canyella.
  • Servim l'arròs en bols, afegim un raig de mel, una mica de canyella en pols i uns trossets de nous.




Arroz integral con leche de soja, miel y nueces

Este mes Memòries d'una cuinera nos proponía un postre muy típico de aquí, el arroz con leche. Durante estos días he visto propuestas muy originales, yo no he tenido tanta imaginación pero igualmente os recomiendo que lo probéis porque queda muy bueno y diferente sin que el procedimiento de elaboración sea más complicado que el del arroz con leche de siempre.

El arroz que he usado es integral y junto con la leche de soja son los que dan este color al arroz, no me he pasado de canela ni le he puesto cacao (aunque esto no hubiera estado nada mal :P). Además al ponerle miel, he podido sacar un poco de azúcar a la receta. Hoy traigo algo bastante sano en comparación al que os tengo acostumbrados, eh!! :)




Ingredientes:

175/200 gramos de arroz integral
1 litro de leche de soja
1 cucharada de azúcar
1 rama de canela
La piel de medio limón sin la parte blanca
Miel
Nueces
Canela en polvo

Preparación:

  • Ponemos la leche en un cazo con la canela y la piel de limón y esperamos a que hierva.
  • Añadimos el arroz y lo hacemos hervir a fuego lento unos 30 minutos, añadimos la cucharada de azúcar y dejamos unos 20 minutos más (la receta decía 20 y 20 pero era con arroz normal, con integral a mí me tardó más. Digo 30 y 20 pero quizás estuvo más y todo. Lo mejor que podéis hacer es ir probando :)).
  • Retiramos la piel de limón y la rama canela.
  • Servimos el arroz en boles, añadimos un rayo de miel, un poco de canela en polvo y unos trocitos de nueces.

42 comentarios:

  1. Aquesta versió és perfecta per a mi, amb l'arròs integral m'aniria d'allò més bé!
    Petons maca

    ResponderEliminar
  2. Me encanta esta versión del arroz con leche, sobre todo porque aunque me gustan mucho los lacteos, y el queso en especial, ultimamente me sientan mal y tengo que sustituirlos por preparaciones como la soja, que dicho sea, también está muy rica!

    Tendré que probar tu receta, porque el hecho de que lleve arroz integral me parece una idea estupenda, muy sano!

    Un besito y feliz semana!

    ResponderEliminar
  3. Qué rico Alba! Yo tengo pendiente mi receta para memòries, quizá la prepare mañana :) porque ya había hecho uno, precisamente con arroz rojo integral...pero nos lo comimos antes de hacer las fotos ;P a mi me tardó también más para hacerse que el normal...
    Este te ha quedado de lujo mi niña!
    Un besito!

    ResponderEliminar
  4. Oh, quin arrosset més bo i a sobre sa! Ho té tot! M'encanta!
    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponderEliminar
  5. me encanta el arroz con leche, y me apetece muchísimo tu versión!

    ResponderEliminar
  6. Alba, sano seguro que es... pero y rico??? Yo es que no soy muy amiga del arroz integral, pero claro, presentado así de esta manera, a lo mejor le doy un punto de confianza, jeje
    Y lo de que tú no has sido tan original... tururú!! pero si eres la artista de la originalidad... yo sí que soy más básica que el motor del seiscientos.... jejeje
    Un beso, Alba guapa!!

    ResponderEliminar
  7. una combinacion con arroz integral y la soja muy bueno seguro al menos con el cuenco vacio eso quiere decir no? buenas fotos
    peto

    ResponderEliminar
  8. Uno de mis postres favoritos, que rico y además sano y nutritivo.
    Bsss wapa.

    ResponderEliminar
  9. Quin color més maco que li dóna l'arròs integral. Ha de ser boníssim amb nous i mel, fa tardor aquesta recepta!

    ResponderEliminar
  10. M'agrada molt que sigui amb llet de soja....records

    ResponderEliminar
  11. Una opció ben sana!!! I de ben segur deliciosa. M'agrada la teva proposta....
    Petonets guapa

    ResponderEliminar
  12. Mi Alba bonita!!!!!!...este arroz en una maraviiiiilla!!!..me encanta tu version integral y sanisima!!!!..y si encima me lo pones en unas fotos tan bellas...es que lo quiero YAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
    siempre salgo de aqui con hormiguitas en la tripa!!!:)
    cariños mi linda!!
    Juana

    ResponderEliminar
  13. Lo de no tener imaginación lo dirás tú, porque a mí me parece un arroz con leche de lo más original, con un aspecto buenísimo y de lo más apetecible, aunque ya veo que has dejado el cuenco limpio :D
    Besos

    ResponderEliminar
  14. Que tacinha gulosa Alba!!!!Mais uma delicia que fazes...

    Besitos
    Rita

    ResponderEliminar
  15. Realment és una proposta molt saludable!! Una opció molt temptadora!!

    Petons!!

    ResponderEliminar
  16. A mi m´agraden les fotos!! res més!!! Ja ja!!! ja vaig dir que no m´agrada l´arròs dolç, el vaig tenir que fer de xocolata!!! petons guapi!

    ResponderEliminar
  17. Ya veig que estava bo... no has deixat res!!! Petonets.

    ResponderEliminar
  18. ostres nena! m'acabo de quedar al·lucinada!!! una alternativa olt bona!!! stic convençuda que a més d'una li encantarà! jijijiji.

    Moltíssimes gràcies boni ca per participar!

    petonets

    ResponderEliminar
  19. quina volta més sana li has donat al clàssic arrós amb llet, aquesta versió integral m´encanta... que aprofi... petons,

    ResponderEliminar
  20. mmmmmm ¿de qui parla la Judith? jeje!
    no es un postre que m´agradi massa, pero si m´he de quedar amb alguna versió sería amb aquesta! (seguida d'aprop de les de xocolata, ho has d'entendre, un adicte es un adicte). reconec que m´has sorprés, Alba!

    ResponderEliminar
  21. Abeta doncs a mi em sembla molt original, a més segur que ha d'estar ben bo.
    L'apunto per tastar-lo ;)
    petonets bonica!

    ResponderEliminar
  22. jeje ja va bé, de tant en tant, anar fent les receptes tradicionals una mica més sanes... sempre que continuin igual de delicioses, és clar!! :D jaja

    Un petonet guapa! :)

    ResponderEliminar
  23. Qué curioso!! para mí, que soy asturiana, este arroz es toda una sorpresa.
    Tengo que probarlo

    ResponderEliminar
  24. Jo no sóc massa de coses integrals, però t'haig de dir que aquest arròs amb llet té un aspecte deliciós. La mel m'encanta i mai penso en que puc substituir un xic de sucre per ella. Molt bona proposta.

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  25. Albaaaaa!!!! me encanta esta versión salvaje y morena de uno de mis postres favoritos! te ha quedado alucinante!! que fotosss! perdón! fotazassss!!!! a sus pies....

    Besiños salseros amiga!

    Tito! :))

    ResponderEliminar
  26. L'arros amb llet no m'entusiasme, pero aquest teu amb arros integral i mel m'ha cridat molt l'atencio. Ho haure de provar! I molt mes sa que el normal, je je je... ;)

    ResponderEliminar
  27. T'ha quedat molt original i diferent del que estem acostumats a tastar com típic arròs amb llet!!

    EL punt cruixent de les nous em sembla ideal!!!
    Petonets

    ResponderEliminar
  28. Aquest és l'arròs amb llet que jo menjaria.. integral el primer i de soja la segona! no es pot ser més sà! li passaré la recepta a la meva mare perquè em sorprengui un dia d'aquests. T'estimu guapetonaaaaaaaaaaa!!!!

    ResponderEliminar
  29. Me gusta esta versión de arroz con leche, tengo que probarlo con arroz integral! Bss

    ResponderEliminar
  30. I dius que la teva versió no és original? Li passaré la recepta a la dona del meu cosí, que és a·lèrgica a les proteïnes de la vaca!!

    ResponderEliminar
  31. Doncs em sembla perfecte que hagis canviat la llet i si que es veu original!
    Amb la mel i les nous ideal per agafar forces!
    Petons i moltíssimes gràcies per participar al memòries.

    ResponderEliminar
  32. Alba una receta totalmente diferente y muy apetecible!!! Y lo bueno del arroz integral es que no se pone blando!
    Besos

    ResponderEliminar
  33. Me encanta la idea de usar arroz integral, tengo que probarlo! Con leche de soja es ideal para mi, me gusta mucho el sabor que adquiere con los aromas de la canela y el limón, así que tomo buena nota de la receta :)

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  34. Per com ha quedat el bol, es veu que aquest arròs amb llet va tenir èxit! Em sembla molt original i saludable.

    Petons!
    Anna

    ResponderEliminar
  35. No soy yo mucho de arroz con leche pero esta vez me has tentado muchísimo. Esa leche de soja tiene que darle un puntito muy interesante.

    Besos.

    ResponderEliminar
  36. ¡Hola Alba! Me encanta tu versión porque tengo amigos que no pueden tomar lactosa y este postre es perfecto para prepararlo cuando quedemos para cenar.

    Un besote

    ResponderEliminar
  37. No sabía que se podía hacer con arroz integral....así que te compiré la idea un día de estos

    un besote

    ResponderEliminar
  38. Que bueno! compraré arroz integral y la haré, parece que puedo olerlo.
    Las fotos están impresionantes.
    Saludos!

    ResponderEliminar
  39. Esta versión tiene una pinta estupenda. Que rico. Bss

    ResponderEliminar
  40. Me encanta este arroz con leche, yo lo hago con leche de avena, pero vamos, es lo mismo. Preciosas fotos, acabo de descubrir tu blog y ya está en mi reader. Un abrazo!

    ResponderEliminar
  41. Sana recepta, utilitzo arròs integral, però la llet de soja...no l'he provat mai.
    Nani

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails