miércoles, 27 de octubre de 2010

Glòries amb xocolata i Ramón Freixa/Glòries con chocolate y Ramón Freixa

Glòries amb Xocolata

Com ja vaig avançar, el passat divendres en va inaugurar Glòries amb xocolata al centre comercial Glòries de Barcelona. El certàmen va ser innaugurat pel prestigiós xef Ramón Freixa mitjançant el show cooking titulat "del salat al dolç" on presentava un seguit de receptes dolces i salades on l’ingredient comú era la xocolata.





A les 16:30 de la tarda del mateix divendres s’obrien les portes per tota la gent que vulgui gaudir d'aquet fantàstic ingredient i romandràn obertes fins el proper dia 30 d'octubre.

Com vaig comentar anteriorment, el certàmen preveu un seguit d’activitats i degustacions relacionades amb la xocolata. Entre elles destaca el taller de pastisseria creativa impartit per Lluís Estrada, el qual dirigeix la pastisseria Canal de Barcelona i va ser premiat l'any 2009 com millor jove artesà innovador pel Departament d'Agricultura de la Generalitat de Catalunya.


Però també n'hi ha d'altres ben interessants com el de decoració de cupcakes, de bellesa o pels més petits!


Afortunadament, vaig poder assistir al taller de xocolata amb Ramón Freixa que feia a les 18h de la tarda divendres. En una hora va ser capaç d’explicar 4 receptes i preparar un postre amb les diferents textures de xocolata de les receptes que ens havia explicat prèviament. Va començar fent un pa de pessic que anomenava Pórex per la seva textura de porexpan. A continuació va fer un royal de xocolata acompanyat d’un peta zetas de xocolata, fava de xocolata i fruita de la passió liofilitzada. Va continuar amb un iogurt de xocolata i va acabar amb una mousse. Finalment, va recollir una mica de cada una de les receptes i el va muntar en format postre.




La recepta que més em va cridar l’atenció va ser la primera. M’hagués agradat fer-la i explicar la recepta alhora però no tinc sifòn, així que m’hauré d’esperar… La qual cosa no significa que us hagueu d’esperar vosaltres!!jiji!! Us la deixo i si la feu, m’expliqueu què tal, si? I si algú té interés per alguna de les altres receptes, només cal que m’ho digui i la publico!

Ingredients:

150 grams de cobertura de xocolata amb el 70% de cacau
35 grams de cacau en pols
25 grams de farina
200 grams de sucre
600 grams d'ou

Preparació:

Barregem els ous amb el sucre, afegim el cacau en pols, la farina i la cobertura de xocolata desfeta. Ho posem dins un sifò i posem una mica de barreja dins un got de plàstic, aproximadament 3/4 de got (dels blancs cutres, segons el Ramón Freixa els més sofisticats van pitjor) i ho coem al microones amb una potència màxima de 600 (ell ho va posar uns segons, va ser molt ràpid). No us espanteu si el got es comença a deformar... Un cop fora el microones, treiem el pa de pessic amb una cullera gran i el servim en un plat. D'aspecte (i diria que de textura també) és molt semblant a l'esponjós de xocolata de la foto que tinc del viatge a Bilbao (mireu aquí).

Lamentablement, el taller del Ramón Freixa només es feia divendres. No obstant, per la resta de dies es mantenen els cursos per nens, els de decoració de cupcakes, de bellesa i de xocolata creativa que també semblaven molt interessants. A part, podreu degustar diferents xocolates i pendre una tassa de xocolata calenta (divendres no n’hi havia i jo no la vaig poder tastar…catxins).



Glòries amb xocolata (Glòries con chocolate)

Cómo ya adelanté, el pasado viernes se inauguró Glòries amb Xocolata en el centro comercial Glòries de Barcelona. El certamen fue abierto por el prestigioso chef Ramón Freixa mediante el show cooking titulado "del salado al dulce" donde presentaba una serie de recetas dulces y saladas donde el ingrediente común era el chocolate.

A las 16:30 de la tarde del mismo viernes se abrían las puertas para toda la gente que quiera disfrutar de este fantástico ingrediente y permanecerán abiertas hasta el próximo día 30 de octubre.

Cómo comenté anteriormente, el certamen prevé una serie de actividades y degustaciones relacionadas con el chocolate. Entre ellas destaca el taller de pastelería creativa impartido por Lluís Estrada, el cual dirige la pastelería Canal de Barcelona y fue premiado en el año 2009 como mejor joven artesano innovador por el Departamento de Agricultura de la Generalitat de Cataluña.

Pero también hay otros muy interesantes como el de decoración de cupcakes, de belleza o para los más pequeños!



Afortunadamente, pude asistir al taller de chocolate con Ramón Freixa que hacía a las 18h de la tarda del viernes. En una hora fue capaz de explicar 4 recetas y preparar un postre con las diferentes texturas de chocolate de las recetas que nos había explicado previamente. Empezó haciendo un bizcocho que denominaba Pórex por su textura de porexpan. A continuación hizo un royal de chocolate acompañado de unos peta zetas de chocolate, habas de chocolate y fruta de la pasión liofilizada. Continuó con un yogur de chocolate y acabó con una mousse. Finalmente, recogió un poco de cada una de las recetas y lo montó en formato postre.

La receta que más me llamó la atención fue la primera. Me hubiera gustado hacerla y explicar la receta a la vez pero no tengo sifón, así que me tendré que esperar… Lo cual no significa que os hayáis de esperar vosotros!!*jiji!! Os la dejo y si la hacéis, me explicáis que tal, sí? Y si alguien tiene interés por alguna de las otras recetas, sólo hace falta que me lo diga y la publico!

Ingredientes:

150 gramos de cobertura de chocolate con el 70% de cacao
35 gramos de cacao en polvo
25 gramos de harina
200 gramos de azúcar
600 gramos de huevo

Preparación:

Mezclamos los huevos con el azúcar, añadimos el cacao en polvo, la harina y la cobertura de chocolate deshecho. Lo ponemos dentro de un sifón y ponemos un poco de mezcla dentro de un vaso de plástico, aproximadamente 3/4 de vaso (de los blancos cutres. Según Ramón Freixa los más sofisticados van peor) y lo cocemos al microondas con una potencia máxima de 600. Él lo puso unos segundos, fue muy rápido. No os asustéis si el vaso se empieza a deformar...
Un vez fuera el microondas, sacamos el bizcocho con una cuchara grande y lo servimos en un plato. De aspecto (y diría que de textura también) es muy parecida al esponjoso de chocolate de la foto que tengo del viaje a Bilbao (mirad aquí).

Lamentablemente, el taller de Ramón Freixa sólo se hacía viernes. No obstante, para el resto de días se mantienen los cursos para niños, los de decoración de cupcakes, de belleza y de pastelería creativa que también parecían muy interesantes. A parte, podréis degustar diferentes chocolates y tomar una taza de chocolate caliente (viernes no había y yo no la pude probar…cachis).

8 comentarios:

  1. Uff, ni se m'hauria passat pel cap posar un got de plàstic al microones.
    Totes les receptes semblen molt bones. Està bé recuperar els petazetas!

    ResponderEliminar
  2. Alba, quina enveja! M'hauria encantat anar-hi però estava a la feina... Gràcies per compartir-ho!

    ResponderEliminar
  3. Ens van convidar anar-hi però ens va ser impossible. Gràcies per la crònica. Per cert, nosaltres tampoc tenim sifon :-(

    ResponderEliminar
  4. Oh, quina enveja, em van convidar però no hi vaig poder anar, siguent de xocolata no m'ho hauria d'haver perdut. Has fet un resum fantàstic.
    Petonets

    ResponderEliminar
  5. Ja veig que m'hauria agradat més el taller de la tarda que el del matí... a la tarda totes les receptes eren de postres! :)
    Aques pa de pessic al micrrones sí que l'he provat (em van regalar el sifó ja fa temps, je je je...) i queda molt esponjós, semblant al del Guggenheim ;)

    ResponderEliminar
  6. Quina enveja Alba! veus, per aquestes coses sí que em fa peneta està lluny de Barcelona!! Gràcies per compartir-ho amb nosaltres. Realemnet tenia que ser guapíssim veure al Freixa cuinar i xocolata!! i quantes coses va fer en 1 horas!! m'encanta
    Moooooolts petonets!!!!

    ResponderEliminar
  7. UO! Jo he fet una recepta a la feina de pa de pessic al microones, semblant però era d'ametlla. Apunto aquesta!

    Un consell que em van donar (i molt útil) és fer uns tallets a la cantonada de la base del got pessigant amb unes tisores la cantonada.


    Au revoir, petons!

    ResponderEliminar
  8. A coses de Llàbiro: jiji...quan vaig veure això del got no m'ho creia i quan el va treure arrugat per un cantó, vaig pensar que amb la d'utensilis de cuina que hi ha com era que no hi hagués res que pugés substituir la funció que fa aquí el got de plàstic!! jaja!! Però la veritat és que el resultat és fantàstic! Petons!

    Hola Sara! De res!! :) És una pena que ho féssin només divendres... però el cap de setmana tambñe hi ha cosetes. Si pots dissabte, encara podries passar-t'hi! Petons!

    Vermells!!quina pena que no oguessiu anar. Jo a la presentació de les 12:30 tampoc hi vaig poder anar i pel que he vist en el bloc de la Gemma, va ser molt interessant! El sifó és una altra cosa que poso a la llista de reis. Em sembla que aquest any no m'he portat tan bé com per que em portin tot el que estic apuntant!!jiji! Petonets!!

    Carmen, moltes gràcies! Si vols que et passi les altres receptes, m'ho dius. Així no trobaràs tan a faltar no haver pogut assistir.. :) Petonets!!

    Gemma, et dic el mateix si vols les receptes només cal que m'ho diguis!! Què bé que tinguis un sifó, començo a veure que és molt més útil del que creia...tot i que només per poder fer aquest pa de pessic ja val la pena tenir-lo!! :)
    Petons!

    Íngriiid!!La veritat és que el Freixa em va caure molt bé. Se'l veia molt proper i va fer que el taller passés volant! Mooolts petoneeeets!!

    Hola Martí!!Jo no coneixia aquesta tècnica amb el microones, veig que deu ser més comú del que pensava. Això del got em té fascinada. Moltes gràcies pels consells, prenc nota per quan tingui sifó!! :) Petons!

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails